Ongetwijfeld ben je inmiddels talloze advertenties op Facebook tegengekomen. En misschien heb je met je bedrijf hier en daar al wat geadverteerd op Facebook of Instagram.

Misschien brachten de eerste pogingen niet wat je had gehoopt. Of voelde het zelfs als weggegooid geld.

Toch is het algemeen bekend dat een eliteclubje bedrijven, (nog steeds) bakken met geld verdienen door op Facebook te adverteren.

Facebook advertentie verkeer

De hamvraag: Wat doen zij anders?

We begrijpen dat jij je hier als ondernemer of marketeer je niet te veel in wilt verdiepen. Maar toch knaagt die vraag aan je. Al is het maar een klein beetje.

En als dat niet zo is, dan is er een grote kans dat jij je afvraagt waarom je concurrenten vaker voorbijkomen op Facebook en Instagram dan jij zelf. Om nog maar te zwijgen over de klanten die ze daarmee voor je neus wegkapen (daar later meer over).

Kortom: je moet er voor je gevoel iets mee, maar:

  • Je weet niet waar je moet beginnen
  • Je weet niet waar je tijd vandaan moet halen
  • Je weet niet of jouw doelgroep wel op Facebook zit
  • Je weet niet of het de investering waard gaat zijn (als dit zo is lees dan vooral verder)

Want je weet één ding wel zeker: Dat je op lange termijn klanten gaat mislopen als je niet investeert in je Facebook advertenties (vooral als je concurrenten dat wel doen).

Facebook ads dashboard MediaMate

De enige manier om je Facebook advertenties winstgevend te krijgen.

Als je vraagt waarom wij er wel voor kunnen zorgen dat je bij dat clubje succesvolle Facebook adverteerders gaat horen, dan heb ik het volgende te zeggen:

We experimenteren rigoureus, met rigoureuze resultaten tot gevolg.

De bedrijven die succesvol zijn met Facebook marketing waren dat ooit niet. Logisch.

Maar wat maakte het verschil?

Ze testen allerlei soorten aanbiedingen, producten, doelgroepen en advertentieboodschappen op een zo groot mogelijke schaal en borduren voort op hetgeen dat winstgevend is.

In theorie klinkt het simpel. Maar in de praktijk is dit waar veel bedrijven de mist in gaan. En dat is waar wij je in kunnen begeleiden.

Wat je van ons kan verwachten

1

Kennismaking

We inventariseren jouw wensen en marketinguitdagingen.
2

Analyse

We analyseren je doelgroepen, website en eerder behaalde resultaten.
3

Strategie & Planning

Op basis van de inzichten uit de analyse maken we een concreet aanvalsplan.
4

Lancering

We richten alle systemen optimaal in en lanceren je campagnes.
5

Monitoren & Optimalisatie

We analyseren dagelijks je resultaten en brengen verbeteringen aan.
6

Rapportage

Elke week informeren wij je over de behaalde resultaten.
Media Mate office koffie

New Faith Network

New Faith Network is een streamingdienst met christelijke films, series en documentaires. Het videoplatform bevat een combinatie van eigen producties en (internationale) content van derden. Inmiddels is New Faith Network een begrip binnen de christelijke gemeenschap, maar begin 2018 was dit nog anders. Medio mei 2018 zijn wij een marketingtraject gestart waarbij wij New Faith Network op zowel strategisch als operationeel niveau zijn gaan ondersteunen.

Het primaire doel van New Faith Network is om zoveel mogelijk proefabonnees te genereren met het beschikbare marketingbudget. Omdat de bestaande marketinginzet geen resultaten liet zien, hebben we in de beginfase verschillende advertentiekanalen getest om te bekijken welke de beste response leverden. Advertenties op Facebook en Google bleken de grote winnaars te zijn. Al snel hebben we deze kanalen uitgebouwd, wat resulteerde in een toename in het aantal proefabonnees van 778% in Q2 2018 ten opzichte van Q1 2018. Een groei van honderden proefabonnees per kwartaal naar enkele duizenden proefabonnees per kwartaal.

+778%

Toename totale
aantal proefabonnees

+1.300%

Toename conversieratio
van de betaalde verkeersbronnen

-90%

Daling kosten per
proefabonnee van de
betaalde verkeersbronnen

Cryptohopper

Cryptohopper levert trading software voor daghandelaren van Cryptocurrencies zoals Bitcoin. De oprichters benaderde ons voor het verbeteren van hun huidige Google Ads.

De campagnes waren erg succesvol in het genereren van gratis gebruikers. Betalende gebruikers genereren was echter nog een uitdaging. Helemaal omdat de gehele Cryptomarkt in een neerwaartse spiraal zat en cryptohandelaren de hand meer op de knip hielden.

Na een uitgebreide data analyse van de doelgroep, advertenties en zoekwoorden werd duidelijk dat er onnodige verspilling plaats vond. Door het beschikbare budget te concentreren op de locaties en zoekwoorden die relatief veel betalende gebruikers opleveren maakte we een gigantisch verschil.

Daarnaast hebben we de biedstrategieën verbetert en advertenties nog meer toegespitst op de zoekintentie van de Google-gebruikers. Hierdoor hebben we de kosten per betalende gebruiker nog verder kunnen drukken.

+392,3%

Toename conversiepercentage
(betalende gebruikers)

-36,2%

Afname kosten per
betalende gebruiker

+15,2%

Toename aantal
betalende gebruikers

Positive Psychology Program

Positive Psychology Program is een e-learning bedrijf dat wetenschappelijk onderbouwde trainingen en behandelmethodes ontwikkeld voor psychologen en trainers. Deze trainingen worden volledig online aangeboden in de vorm van videocursussen.

De uitdaging van Positive Psychology Program was tweeledig. Allereerst wilde Positive Psychology Program op consistente en kostenefficiënte wijze emailadressen verzamelen. Ten tweede wordt er om de paar maanden een nieuwe cursus op de markt gebracht ofwel een actie georganiseerd voor een bestaande cursus. Aan ons was de taak om bij deze lanceringen/acties zoveel mogelijk verkopen te behalen.

+298%

ROI over de lancering

Ziekte Vrij Leven

Ziektevrijleven.nl is online platform gericht op mensen met diabetes type 2. Het platform voorziet deze mensen van tips en methodes om met hun diabetes om te gaan en uiteindelijk de ziekte “om te keren”. Dit doen zij in de vorm van blogs, online cursussen, papieren cursussen en receptenboeken.

Na een redelijk succesvolle lancering van hun eerste informatieproduct in april 2018 kakte de verkopen weer in. Dit was geen houdbare situatie voor de eigenaren van het platform.

Medio Juni 2018 gingen wij van start met een online marketingtraject voor Ziektevrijleven.nl. We begonnen met emailadressen genereren via Facebook Advertenties. Al snel kwamen daar Google Ads bij.

Binnen enkele weken steeg het aantal nieuwsbrief inschrijvingen, bestellingen en omzet in de juiste richting. En dit ook nog eens met een positieve ROI. Dit werd alleen nog maar beter toen we bezoekers die net een bestelling hadden geplaatst, een upsell gingen aanbieden.

+189%

Toename totale 
omzet

+146%

Toename nieuwsbrief
aanmeldingen

+187%

Toename aantal
bestellingen

Wendy’s DISQ Club – Black Friday Actie

WENDY’s DISQ Club is een online personal trainingsprogramma van Wendy van Dijk. Door WENDY’s DISQ Club is een eigen personal trainer voor iedereen binnen handbereik. Met behulp van de DISQ, een mobiele gym kun jij dagelijks sporten. Je traint dagelijks 10 minuten met DISQ, dit is goed in te passen in een druk leven en goed vol te houden. Na 21 dagen stem je met je personal trainer jouw ideale trainingsweek af, om jouw gewenste resultaat te bereiken.

Tijdens het weekend van Black Friday (2018) lanceerde we een onweerstaanbare deal. Bij een half jaar abonnement kreeg je tijdelijk een half jaar gratis. Kortom een jaarabonnement voor de prijs van een half jaarabonnement. Fit voor nog geen euro per dag. De impact van onze advertising was aanzienlijk. 74% van de aankopen was een direct gevolg van de advertentiecampagnes die wij hadden ingezet.

-42,9%

Afname kosten per aankoop

5.544%

ROI op advertentiebudget

2B Connected

2B Connected is de Nederlandse matchmaker voor makelaars en hypotheekadviseurs.
Zij bezitten één van de grootste netwerken aan werkzame makelaars en hypotheekadviseurs.
Wij beheren ruim een jaar Google Ads en Facebook Advertenties.

Voor de doelgroep van 2Bconnected is de locatie van zijn/haar nieuwe werkgever één van belangrijkste factoren voor het kiezen van een nieuwe werkgever. Dit werd nog eens bevestigd door de vele lokale zoekopdrachten die naar voren kwamen in ons zoekwoordonderzoek. Door de zoekwoorden, locatietargeting, advertenties en landingspagina’s optimaal op elkaar af te stemmen wisten wij de huidige advertentieresultaten aanzienlijk te verbeteren. Zie hieronder het resultaat.

+189%

Toename sollicitaties

-54,2%

Afname kosten per sollicitatie

+75%

Toename websiteverkeer