New Faith Network

New Faith Network is een streamingdienst met christelijke films, series en documentaires. Het videoplatform bevat een combinatie van eigen producties en (internationale) content van derden. Inmiddels is New Faith Network een begrip binnen de christelijke gemeenschap, maar begin 2018 was dit nog anders. Medio mei 2018 zijn wij een marketingtraject gestart waarbij wij New Faith Network op zowel strategisch als operationeel niveau zijn gaan ondersteunen.

Het primaire doel van New Faith Network is om zoveel mogelijk proefabonnees te genereren met het beschikbare marketingbudget. Omdat de bestaande marketinginzet geen resultaten liet zien, hebben we in de beginfase verschillende advertentiekanalen getest om te bekijken welke de beste response leverden. Advertenties op Facebook en Google bleken de grote winnaars te zijn. Al snel hebben we deze kanalen uitgebouwd, wat resulteerde in een toename in het aantal proefabonnees van 778% in Q2 2018 ten opzichte van Q1 2018. Een groei van honderden proefabonnees per kwartaal naar enkele duizenden proefabonnees per kwartaal.

+778%

Toename totale
aantal proefabonnees

+1.300%

Toename conversieratio
van de betaalde verkeersbronnen

-90%

Daling kosten per
proefabonnee van de
betaalde verkeersbronnen